Algemene Voorwaarden

Gebruiksvoorwaarden Flex Office Hoogstraten - Terbeschikkingstelling van vergaderruimtes/werkplekken voor korte duur

Behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomst is het gebruik van de ruimtes die worden uitgebaat door Dirk van Gompel Projects BV, gevestigd te Hoogeind 7 - 2321 Meer, met ondernemingsnummer BE 073.4581.493, RPR Antwerpen - afd. Turnhout (hierna: “Flex Office Hoogstraten”) onderworpen aan de volgende voorwaarden, die de gebruiker verklaart te kennen en zonder voorbehoud integraal te aanvaarden.

1. Dienstverlener
U gaat deze overeenkomst aan met Dirk van Gompel Projects BV, gevestigd te Hoogeind 7 - 2321 Meer, met ondernemingsnummer BE 073.4581.493, RPR Antwerpen - afd. Turnhout, vertegenwoordigd door bestuurder van Gompel Dirk.

2. Gebruiker
Reservatie is enkel mogelijk voor zelfstandigen met een geldig ondernemingsnummer.

3. Reservatie
De gebruiker kan kiezen tussen de reservatie van een individuele werkplek en/of een vergaderzaal. De reservatie hiervan gebeurt via de website https://flexofficehoogstraten..... De gebruiker zal akkoord gaan met deze gebruiksvoorwaarden, vooraleer tot betaling en dus reservatie over te gaan. Dit kunnen we aanzien als een dienstencontract, voor de periode van de reservatie. Na afloop van de gereserveerde periode is de overeenkomst stilzwijgend beëindigd en dient er een nieuwe online reservatie plaats te vinden indien gewenst door de gebruiker. U ontvangt na afloop van de kalendermaand een factuur van de door u betaalde diensten per mail.

De reservatie dient minimaal 2 werkdagen (maandag t.e.m. vrijdag) op voorhand te gebeuren en is pas definitief na bevestiging van de dienstverlener per mail. Indien u sneller toegang wenst tot het gebouw, dient u de mogelijkheden telefonisch of per mail te bevragen bij de dienstverlener. Indien er op uw gekozen moment onvoldoende ruimte beschikbaar is, kan u kiezen voor een terugbetaling of omboeking naar andere data.

We behouden het recht om zonder opgave van redenen een boeking te weigeren.

Indien de gebruiker, na de totstandkoming van de boeking, wijzigingen in de boeking wenst aan te brengen, is het de vrije keuze van Flex Office Hoogstraten of, en in hoeverre, die wijzigingen geaccepteerd worden. In ieder geval is Flex Office Hoogstraten niet verplicht hieraan te voldoen.

4. Toegang
Betreft de toegang tot de Flex Office op dagen die gereserveerd zijn via onderhavige overeenkomst volgens artikel 3. Na bevestiging van de dienstverlener ontvangt u een badge om toegang te bekomen tot de coworking space en vergaderruimtes, niet tot de resterende delen van het gebouw. Voor een badge dient u een waarborg te betalen ten bedrage van €12,00. De overdracht van de badge wordt bevestigd met een handtekening van beide partijen en wordt opnieuw ondertekend bij inlevering van de badge. Na inlevering zal u de waarborg terug ontvangen.

Indien het niet mogelijk is om een gezamenlijk moment te vinden voor de badge-overdracht, kunnen we vanop afstand een 4-cijferige code activeren om u de toegang te verlenen.
Ook krijgt u een persoonlijke code van het alarm met een beknopte handleiding. Deze code kan u gebruiken als u de eerste in het gebouw bent om het alarm te deactiveren en ook om het alarm terug te activeren als u het gebouw als laatste verlaat.

De gebruiker krijgt toegang tot de Flex Office van maandag tot en met zaterdag, telkens van 6u00 tot 22u00. Opgelet, buiten deze uren wordt het alarm automatisch geactiveerd en uw badge zal enkel toegang verlenen op de geboekte dagen. Reservatie op zondagen kan niet, wel op feestdagen die op een andere dag vallen.

We behouden het recht wijzigingen aan te brengen in de opzet en openingstijden van Flex Office Hoogstraten.

5. Dienstencontract
Het betreft hier een actieve verhuur, het gaat dus om het geheel met de aanvullende diensten zoals hierboven vermeld. Dit indiceert dat de hele som onderworpen is aan btw. Deze btw is inbegrepen in de prijzen vermeld op de website. De aangeboden ruimtes zullen geenszins dienen om de gebruiker te huisvesten. De ruimtes worden niet aangeboden aan natuurlijke personen die de goederen voor privé doeleinden of voor andere doeleinden dan die van hun economische activiteit willen gebruiken. De goederen kunnen ook niet ter beschikking gesteld worden van verenigingen zonder winstoogmerk noch van organisaties waarvan de socio-culturele handelingen zijn vrijgesteld van de belasting op toegevoegde waarde krachtens artikel 44,§2 btw-wetboek.

6. Duur
Dit dienstencontract loopt voor de duur van de online reservatie/betaling. De dienstverlening eindigt aan het einde van de laatste dag van de bestelling, zonder opzegprocedure. De duur van deze overeenkomst bedraagt minimaal 1 dag en maximaal 6 maanden. Na deze 6 maanden kan een nieuwe reservatie plaatsvinden. Eerder vertrek dan initieel gereserveerd leidt niet tot terugbetaling.

7. Prijs
De prijs wordt bepaald via de prijzen op de website, te raadplegen via https://flexofficehoogstraten...., deze zijn voor elke gebruiker hetzelfde. De dienstverlener heeft het recht de prijzen op de website ten alle tijde te wijzigen. Boeking is pas geldig na ontvangst van betaling en bevestigingsmail. Alle prijzen zijn uitgedrukt in euro.

Inbegrepen zijn de aanvullende diensten waarvan men gebruik kan maken. Deze aanvullende diensten omvatten het onderhoud van het gebouw, schoonmaak, nutsvoorzieningen, internet, koffie, thee en water. Bij een individuele werkplek krijgt u een tafel en bureaustoel ter uwer beschikking, bij een vergaderzaal krijgt u 4 tafels en 4 bureaustoelen, alsook 12 vergaderstoelen ter uwer beschikking. Bij de vergaderzaal kan u ook gebruik maken van het tv-scherm in de ruimte, u kan uw eigen toestel (bijvoorbeeld laptop) draadloos connecteren.

8. Annullatie
U kan kosteloos annuleren tot 5 werkdagen voor de start van de overeenkomst. U kan dan kiezen voor terugbetaling van de betaalde som of omboeking van de data. U kan schriftelijk annuleren per mail naar info@flexofficehoogstraten.be. Ook zonder respons is uw annullatie geldig, bij betwisting hiervan moet u ten alle tijde uw verzonden annullatie mail kunnen aantonen.
Indien u later annuleert hanteren we het volgende:

  • -  4 werkdagen op voorhand: u krijgt 75% terugbetaald
  • -  3 werkdagen op voorhand: u krijgt 50% terugbetaald
  • -  2 werkdagen op voorhand: u krijgt 25% terugbetaald
  • -  1 werkdag op voorhand of de dag zelf: u krijgt geen terugbetaling 9.Veranderingen, herinrichtingen en verbouwingen
    Het is de gebruiker verboden wijzigingen aan te brengen aan het gebouw of de infrastructuur. Tevens is het verboden om uithangborden of lichtreclames te plaatsen.

Het is mogelijk dat er tijdens de reservatie onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd in het gebouw (beperkt tot het minimale), de gebruiker heeft dan geen recht op enige vergoeding.

10. Aansprakelijkheid
De gebruiker is aansprakelijk voor eventuele schade berokkend tijdens zijn verblijf en staat zelf in voor de herstelling hiervan, na bespreking met de dienstverlener. Indien u schade op wat voor wijze dan ook aanbrengt dient u dat per direct te melden via info@flexofficehoogstraten.be of 0492/06 06 29.

11. Overdracht van gebruik
De gebruiker kan het recht op de globale complexe dienstverlening niet overdragen. In geen geval zal de gebruiker zich kunnen beroepen op stilzwijgende toestemming.

12. Verzekering
De dienstverlener voorziet een afstand van verhaal in geval van brand, waterschade, elektriciteitsschade, glasbraak. De gebruiker kan wel aangesproken worden voor gebeurlijke schade die ontstaat door zijn toedoen/tijdens het gebruik.

De gebruiker is verantwoordelijk voor de verzekering van de eigen inhoud. De dienstverlener van het gebouw, en diens aangestelden, kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade of diefstal hiervan. Het onbeheerd achterlaten van eigendommen is op eigen risico. De gebruiker dient zelf in te staan voor een aansprakelijkheidsverzekering naar derden.

13. Nutsvoorzieningen
De dienstverlener staat in voor alle kosten van de nutsvoorzieningen, net als de op het onroerend goed van toepassing zijnde belastingen/heffingen.

14. Privacy
Het is de gebruiker verboden om de naam Dirk van Gompel Projects bv of Flex Office Hoogstraten te gebruiken met betrekking tot zijn bedrijf of bedrijfsvoering. Het is de gebruiker ook niet toegestaan om zijn postadres te vestigen op deze locatie.

De dienstverlener zal de gegevens van cliënten niet aan derden ter beschikking stellen.
Dirk van Gompel Projects bv heeft wel het recht om persoonsgegevens te verstrekken indien daartoe een wettelijke verplichting bestaat.

Het is Flex Office Hoogstraten steeds toegestaan om beeldmateriaal van alle ruimtes in de flex office te maken. De gebruiker geeft uitdrukkelijk toestemming aan Flex Office Hoogstraten voor het nemen en verder exploiteren van afbeeldingen waarin hij/zij herkenbaar of onherkenbaar in beeld wordt gebracht, deze te reproduceren en te publiceren op onder meer de website, sociale media-kanalen, presentaties, folders en brochures van Flex Office Hoogstraten of voor enige andere marketingdoeleinden, en de exemplaren te verspreiden, wereldwijd en voor onbepaalde duur. De gebruiker verklaart hierbij uitdrukkelijk geen aanspraak te maken op enige vergoeding voor deze toelating of voor het gebruik van beelden of foto’s. Indien de gebruiker of degene die de klant vergezelt, toevallig op een foto en/of video staat die genomen werd voor het afbeelden in een publicatie of online weergave, wordt diens instemming met het gebruik van de foto en/of video in de publicatie en/of website vermoed, zelfs indien hij/zij op de foto en/of video herkenbaar is.

15. Huisregels
De gebruiker mag geen illegale activiteiten verrichten op de locatie. De gebruiker mag niets ondernemen dat Dirk van Gompel Projects bv of andere gebruikers hindert, overlast of irritatie bezorgt en of verlies of schade veroorzaakt. Het gebruik van en handel in hard- en softdrugs en (vuur)wapens zijn niet toegestaan. Voor het volledige gebouw geldt een rookverbod. Huisdieren zijn normaliter niet toegestaan, tenzij noodzakelijk en na schriftelijke overeenkomst met de eigenaar. Het is verboden om de IT-infrastructuur van Flex Office Hoogstraten te overbelasten of ongeoorloofde IT-handelingen uit te voeren. De gebruiker zal zich respectvol gedragen t.a.v. andere gebruikers en elkaar niet storen. Het keukentje, koffiemachine, etc. worden gebruikt volgens het goede huisvader-principe. Het meubilair wordt netjes en op zijn plaats achtergelaten. Afval dient in de daartoe bestemde bakken gedeponeerd te worden. Ook het sanitair wordt netjes achtergelaten door de gebruiker. Overtreding van de regels kan verwijdering uit Flex Office Hoogstraten tot gevolg
hebben, zonder dat restitutie van het factuurbedrag of een gedeelte daarvan plaatsvindt.

16. Contact
Gelieve alle communicatie rond deze overeenkomst schriftelijk te voeren, bij voorkeur per mail naar info@flexofficehoogstraten.be

17. Geschillen
Ondanks alle zorgen van Flex Office Hoogstraten kan het voorkomen dat de gebruiker een gerechtvaardigde klacht heeft. Deze klacht dient de gebruiker ter plaatse en direct met Flex Office Hoogstraten op te nemen, teneinde Flex Office Hoogstraten in de gelegenheid te stellen e.e.a. onmiddellijk op te lossen. Mocht de klacht niet tot tevredenheid worden afgehandeld, dan heeft de gebruiker tot uiterlijk 1 week na vertrek de gelegenheid de klacht schriftelijk in te dienen via info@flexofficehoogstraten.be.

Bij geschillen is het Belgisch Recht van toepassing en is enkel de Rechtbank van Antwerpen, afdeling Turnhout bevoegd.

De vernietiging van een clausule zal beperkt blijven tot die clausule en zal geen invloed hebben op de overige bepalingen van de overeenkomst. Partijen verbinden zich ertoe om alle nodige inspanningen te leveren om een clausule die nietig of afdwingbaar blijkt te vervangen door een clausule die zoveel mogelijk aansluit bij het resultaat dat de vernietigde clausule beoogde.